Snabba DYMO-problemlösningar

Snabba DYMO-problemlösningar

Uppdatera drivrutiner manuellt för LabelWriter™ i Windows

Om LabelWriter visas som ospecificerad i Windows under Enheter och skrivare, har datorn vanligtvis inte identifierat enheten som en skrivare ännu.

  1. Gå till Kontrollpanelen>Maskinvara och ljud>Enhetshanteraren.
  2. VäljVisa>Visa dolda enheter
  3. LabelWriter ska finnas med under kategorin Övriga skrivare, Skrivare eller Programvara .
  4. Högerklicka på LabelWriter och välj Uppdatera drivrutin….
  5. I nästa fönster, välj Sök på min dator efter lämplig drivrutin.
  6. Klicka på Sök… och peka på en av mapparna beroende på vilken DYMO programvara du använder:

      A.  DYMO Connect:

    För 64-bit-system: C:\Program Files (x86)\DYMO\DYMO Connect\Drivers
    För 32-bit-system: C:\Program Files\DYMO\DYMO Connect\Drivers

      B.  DYMO Label v.8:

    För 64-bit-system: C:\Program Files (x86)\DYMO\DYMO Label Software\Drivers
    För 32-bit-system: C:\Program Files\DYMO\DYMO Label Software\Drivers

  7. Klicka på ”Nästa” och du bör få ett meddelande om att Windows har utfört uppgiften. Om du får några felmeddelanden vid denna tidpunkt, ta då kontakt med oss.
  8. Med vissa Windows-versioner visas fortfarande DYMO under Ospecificerad trots att Enhetshanteraren visar den under Skrivare. Oavsett vilket ska du fortfarande kunna skriva ut. Det är ett Windows-fel, och omstart av Windows löser ofta problemet.

LabelWriter Överdriven matning

Om du upplever överdriven matning av etiketter från en av DYMO LabelWriter-skrivarna, gör så här:

Steg 1. Se till att använda DYMO originaletiketter eftersom de är testade med dina enheter och ger den bästa utskriften.

1). DYMO originaletiketter kommer i förpackningarna som visas nedan.



Steg 2. Förbered DYMO LabelWriter-printer för felsökningen

2) Koppla bort USB-kabeln från enheten.

3) Öppna etikettfacket.

4) Använd den grå spärren till vänster för att ta ut etiketterna ur matningsdelen.

5) Ta ut spolen ur maskinen.

Steg 3. Rengör skrivaren så här:

1. Öppna höljet på skrivaren.                                              

2. Ta tag i den övre delen av frontluckan och lyft upp den.

3. Ta bort locket genom att dra det mot dig.

4. Dra upp etikettguiden.                                              

5. Kläm ihop etikettguiden på sidorna och ta bort mekanismen.                                                      

6. Kapa den fastnade etiketten med en skärare. Var försiktig så att du inte skadar skrivarvalsen.

7. Kapa etiketten i bitar så att det blir lättare att ta bort dem.

8. Fortsätt tills skrivarvalsen är synlig.                    

9. Anslut strömförsörjningen till skrivaren. När strömmen är på, tryck på matningsknappen och dra försiktigt ut etikettbitarna. Fortsätt tills alla etikettbitar tagits bort.



10. Sätt tillbaka etikettstyrningsmekanismen.                 

11. Sätt in gångjärnet i hålet på skrivarens högra sida.

12. Sätt in gångjärnet i hålet på skrivarens vänstra sida tills du hör ett klick.



13. Medan frontluckan är borttagen, använd rengöringskortet för ett visitkort fuktat med rengöringssprit och mata det genom skrivaren minst 10 gånger. Rengöringsspriten tar bort eventuella klisterrester som kan finnas kvar på rullen eller skrivhuvudet.



14. När både skrivarvalsen och skrivhuvudet är rena sätter du tillbaka frontpanelen på skrivaren.

15. Se till att fästpunkterna är korrekt inriktade.                                                                                                 

16. Tryck den övre delen av frontpanelen mot skrivaren tills ett klick hörs på båda sidor.



17. Kontrollera undersidan av skrivaren för att se om frontpanelen är korrekt inriktad. Tryck den mot skrivaren tills panelen sitter ordentligt fast.



Steg 3. Följ vägledningen för att sätta i etiketterna korrekt via den här länken :
Hur-man-sätter-i-etiketter-instruktioner

Steg 4. Försök att skriva ut en etikett

1) Anslut USB-kabeln till enheten igen

2) Försök att skriva ut med DYMO-programvara

LabelWriter 450-serien eller LabelWriter 4XL (t.ex. Shopify/Amazon/PayPal).

För att lösa problemet, följ stegen nedan:

1. Se till att du har den senaste versionen av vår DYMO programvara installerad på din dator. För att kontrollera detta, gå till:
Kontrollpanel\Program\Program och egenskaper

Du ska då se:

DYMO Connect v.1.3.2.18

DYMO Label Software v.8.7.4





2. Om din programvaruversion skiljer sig från en av de som anges här ovan, uppdatera din programvara genom att klicka på en av följande länkar: för DYMO Connect, klicka HÄR, för DYMO Label, klicka HÄR. Om du har samma version som visas här ovan, fortsätt med nästa steg.

3. Gå till Kontrollpanel\Maskinvaa och ljud\Enheter och Skrivare. Leta upp din DYMO LabelWriter och högerklicka på den och välj Utskriftsinställningar.





4. Gå till Avancerat.





5. I rullgardinsmenyn väljer du samma etikettstorlek som du har i din skrivare, klickar på OK följt av Tillämpa.





6. Försök att skriva ut en Windows-testsida. Högerklicka på skrivaren i Enheter och skrivare, välj Skrivarinställningar och tryck sdan på : Skriv ut testsida.





7. För att kontrollera om justeringen är korrekt, öppna din DYMO-programvara, välj rätt etikettstorlek och skriv ut en provetikett.

8. Om testsidan och provetiketten skrivs ut korrekt, gå till tredjeparts-programvaran och försök skriva ut. Om de inte skrivits ut korrekt, kontrollera om den typ av etiketter som du valde i steg 5 och i din DYMO-programvara är desamma som etiketterna i din skrivare.

Om du efter att ha följt alla ovanstående steg fortfarande upplever feljusterad utskrift från tredje parts applikation, kontakta deras support eftersom problemet med största sannolikhet är relaterat till skrivarinställningarna i den programvaran.

Ominstallera LabelWriter™ i Windows

Se Lösningar för följande problem:

- Fel – utskriftsmeddelande.

- LabelWriter skriver inte ut.

- Fel – Slut på papper-meddelande.

Följ stegen nedan för att installera om din LabelWriter:

1. Koppla ur strömkabeln och USB-kabeln på baksidan av din LabelWriter.

2. Ta bort etiketterna från matningsbanan (använd den svarta frigöringsspaken på vänster sida).

3. Gå till Gå till Kontrollpanel\Maskinvara och ljud\Enheter och Skrivare.

4. Högerklicka på LabelWriter och välj Se vad som skrivs ut.


5. Om det finns något i kön avbryt genom att välja Avbryt alla dokument på flikenSkrivare eller högerklicka på varje dokument och välj Avbryt.


6. Ta bort LabelWriter från Enheter och skrivare (Högerklicka på den LabelWriter i listan under Skrivare och välj Ta bort enhet). Administratörsrättigheter krävs.

7. Tryck på Windows-tangenten + R och skriv services.msc följt av Enter eller skriv Tjänster (Services) i Windows sökfunktion.


8. Gå till Tjänster (Services) högerklicka på Utskriftshanterare (Print Spooler) och välj Starta om (Restart).


9. Gå tillKontrollpanel\Maskinvara och ljud Skrivare Vänsterklicka på en skrivare i listan och välj Utskriftsserveregenskaper (Print server properties).

10. Gå till fliken Drivrutiner och välj LabelWriter. Ta bort den genom att klicka på borttagningsknappen i fönstrets underkant.


11. VäljTa endast bort drivrutinen i popupfönstret och välj OK. Bekräfta att du vill ta bort drivrutinen genom ayy klicka på Ja.


12. Anslut nätsladden till LabelWriter igen.

13. Sätt i etiketterna igen. Se guiden: Hur man laddar en etikettrulle i en DYMO LabelWriter
(https://www.youtube.com/watch?v=MKJduPG5d4s&t=8s).

14. Anslut USB-kabeln (se till att den är ansluten till datorn också).

15. LabelWriter är nu redo att användas.

Har du problem med installationen av din
LabelWriter™ 450 eller 450 Turbo?

Vissa LabelWriter-skrivare som är tillverkade efter 1 april 2014 kan inte installeras ordentligt på en Windows®7 PC via enUSB 3.0-port. DYMO har utvecklat en uppdatering som löser problemet på dessa skrivare.

Hur vet jag om min LabelWriter 450 / 450 Turbo påverkas av detta?

Se tabellen nedan för din region. Om serienumret på din produkt är MELLAN numren som anges har du en påverkad produkt:

  LabelWriter 450 LabelWriter 450 Turbo
Nordamerika, Sydamerika 1750110-2619789
till 1750110-2683598
1750283-2504023
till 1750283-2541336
Europa, Asien, Afrika, Australien 1750111-2537300
till 1750111-2640626
1750284-2133364
till 1750284-2143241

Var sitter serienumret?

Serienumret för din etikettskrivare finns på följande platser:

På baksidan av LabelWriter-boxen

På undersidan av din LabelWriter

Jag har en skrivare i den påverkade serien. Hur åtgärdar jag detta?

*Om din etikettskrivare inte har ett påverkat serienummer ska du INTE ladda ner. Kontakta DYMO:s kundservice.

Innan du laddar ner uppdateringen, läs dessa instruktioner för att ställa in etikettskrivaren i programläge.

  1. Ta bort etiketterna från etikettskrivaren.
  2. Koppla bort USB-kabeln från din dator.
  3. Koppla bor nätadaptern.
  4. Vänta i 10 sekunder.
  5. Tryck och håll knappen på skrivarens framsida medan du ansluter nätadaptern.
  6. Släpp knappen. LED-indikatorn på skrivarens framsida ska lysa blått.
  7. Anslut USB-kabeln till din dator och klicka på nedladdningsknappen nedan. Du behöver bara ladda ner en gång.
KLICKA HÄR FÖR ATT LADDA NER

Har du frågor?

För hjälp med implementeringen, ring DYMO:s kundservice på något av följande nummer.

För hjälp med implementeringen, ring DYMO:s kundservice på något av följande nummer.

Land Telefonnummer Öppettider
USA 1-877-724-8324 Måndag–fredag 09.00–17.00 EST
Storbritannien +442035648354 Måndag–fredag 08.00–16.00 GMT
Internationellt +442035648356 Måndag–fredag 08.00–16.00 GMT